Visie digitale geletterdheid

Digitale geletterdheid wordt zo goed als zeker een vast onderdeel van het curriculum. Dit vraagt van scholen dat zij een visie op digitale geletterdheid moet vormen. Maar hoe kom je met je team tot een gedegen en gedragen visie op digitale geletterdheid? En hoe vertaal je de visie vervolgens naar de praktijk?

Visiespel digitale geletterdheid

Met behulp van ons visiespel voor digitale geletterdheid ga je met je team aan de slag om een gedragen onderwijsvisie op digitale geletterdheid te ontwikkelen. Begeleid door het spel en één van onze spelleiders ga je interactief aan de slag met verschillende onderwerpen die belangrijk zijn voor het vormen van de onderwijsvisie voor digitale geletterdheid. Vraagstukken die o.a. behandeld worden:

  • Doelen
  • De leerlijn
  • De rol van de docent
  • Apart vak of onderbrengen bij andere vakken
  • Praktische vraagstukken zoals tijd en devices
Bekijk visiespel digitale geletterdheid

Opbrengsten visiespel digitale geletterdheid

  1. Bewust nadenken met collega’s over communicatie, vaardigheden, didactiek en eigenaarschap.
  2. Samen komen tot keuzes en prioriteiten.
  3. Een gedegen onderwijsvisie.
  4. Een persoonlijke rapportage van het vizierspel.

No items found.

Praktische zaken

Doelgroep: besturen, directies, docenten, werkgroepen en ICT-coördinatoren

Deelnemers: tussen de 3 en de 10 deelnemers

Tijd: In overleg

Locatie: Op school

Meer weten?

Wil je meer weten over hoe je digitale geletterdheid effectief kan inzetten of zou je ons lesmateriaal eens willen inzien? Vraag dan vrijblijvend een demo aan hieronder en wij nemen contact met je op.

Vraag meer informatie aan